2014. január 7., kedd

Tejleves

Tejleves

Kicsi koromban minden nyáron "nyaraltam" egy hetet mamikáéknál, akik tőlünk 30 km-re laknak. Ilyenkor teljesen el voltam kényeztetve: tatusommal kártyáztunk, bicikliztünk, egész nap játszottunk, mamikával piacra jártunk, és sok-sok finomság elkészítésénél kuktáskodhattam mellette. A kedvenc levesemet ilyenkor mindig elkészítette nekem mamika, ami a tejleves reszelt tésztával. Annyira finom és megunhatatlan ez a leves, egyszerűen imádom azóta is. Mamikával pedig sokszor szoktunk nevetni azon, milyen nehezen lehetett lebeszélni arról, hogy minden nap tejleves legyen ebédre :D

Hozzávalók:
Leveshez:
1 l tej
1 csipet só
kis cukor (kb, 2-3 ek)

Reszelt tésztához:
1 tojás
liszt (kb. 10 dkg)

Elkészítés:

A tejet feltesszük forrni. Addig elkészítjük a tésztát: a tojáshoz annyi lisztet adunk, amennyit felvesz. Kemény tészta legyen, mert csak akkor lehet jól reszelni!!! Ezután almareszelőn lereszeljük a tésztát, majd ha felforrt a tej, ízesítjük sóval és cukorral, illetve hozzáadjuk a tésztát. Ha a tészta puhára főtt, kész a leves.









28 megjegyzés:

  1. Mi nagyon kedveljük,van aki hidegen van aki melegen szereti.De nagyon egészséges./Már aki eheti a tejet/

    VálaszTörlés
  2. Nah, ez már közelit, ahhoz, amit én keresek!De a legfontosabb a pirospaprika hiányzik a receptből...Balatonfüreden úgy csinálják!

    VálaszTörlés
  3. Nah, ez már közelit, ahhoz, amit én keresek!De a legfontosabb a pirospaprika hiányzik a receptből...Balatonfüreden úgy csinálják!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk itt Békés megyében így készítik, ezért sosem hallottam még pirospaprikával a tejlevest, de izgalmasnak hangzik :)

      Törlés
    2. Sok hülyeséget írnak itt a tárkonytól kezdve, de a pirospaprika mindent visz 🤪🤪

      Törlés
    3. Ne viccelj már!
      Tejhez pirospaprika!

      Törlés
  4. Pirospaprika kellene már csak!:))

    VálaszTörlés
  5. Èn rizset teszek tèszta helyett ès vanniliáscukrot is teszek hozzá 😊

    VálaszTörlés
  6. Én is reszelt tésztát főzök bele.De pirospaprika helyett vaníliás cukrot teszek bele!Én is nagymamámtól tanultam.

    VálaszTörlés
  7. Mi Soproniak csak sóval, kevés gyömbérrel és 1-2 kockacukorral, meg természetesen reszelt tésztával (mi morzsukának hívjuk) készítjük. (Minden ételbe teszünk ici-pici cukrot)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Iszkázon meg zsurmókának hívták areszelt tésztát. Sósan szeretem a tejeslevest.

      Törlés
  8. Mi az Alföldön édesen és kockatésztával készítettük. Nagymamám csinálta mindig. Most én is elkészítem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is kocka tésztát teszek bele, meg vaníliás cukrot.Itt Nógrád- megyében így csináljuk.

      Törlés
  9. Mi az Alföldön édesen és kockatésztával készítettük. Nagymamám csinálta mindig. Most én is elkészítem.

    VálaszTörlés
  10. Mi az Alföldön édesen és kockatésztával készítettük. Nagymamám csinálta mindig. Most én is elkészítem.

    VálaszTörlés
  11. Mi az Alföldön édesen és kockatésztával készítettük. Nagymamám csinálta mindig. Most én is elkészítem.

    VálaszTörlés
  12. Mi az Alföldön édesen és kockatésztával készítettük. Nagymamám csinálta mindig. Most én is elkészítem.

    VálaszTörlés
  13. Mi az Alföldön édesen és kockatésztával készítettük. Nagymamám csinálta mindig. Most én is elkészítem.

    VálaszTörlés
  14. Az én mamám sósan csinálta

    VálaszTörlés
  15. Anyukám krumplival és csiperettel, vagy reszelt tésztával csinálta. Sajnos Anyukám azóta már eltávozott és én sosem figyeltem meg, hogy csinálta, amit nagyon sajnálok, mert imádtam �� Ennek a fotója nagyon hasonlít rá, csak kiegészítve a krumplival. Remélem ez visszahozza az emlékeket ��

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A krumplit csak szaporításnak tették bele!
      Nálunk a Dél-Alföldön tarhonya, vagy reszelttészta volt a menő!
      Nos, gyorsan készítek én is, teljesen elfejtkeztem róla! 😘

      Törlés
    2. Én úgy tudom, hogy a reszelttészta és a tarhonya ugyanaz. Az előbbi frissen van készítve.

      Törlés
  16. Na végre itt az egyszerű változata ahogyan én is ismerem ! Már alig várom hogy én is megcsináljam a kisfiamnak .

    VálaszTörlés
  17. Tejleves legfinimamb reszélt tészával egykis cukor egykicsi so.inkab soslegyen mint édes..gyerek koromban sokszor ettem fõleg a háborus idõkben...84 év sok mindent megértt

    VálaszTörlés
  18. Én anyukám vékony csíktésztával csinálta!

    VálaszTörlés