2016. június 10., péntek

Diós-banános zabkenyér

Diós-banános zabkenyér
Kicsit elmaradtam a #hetihealthy receptekkel, így most ismét egy egészséges, diétás, cukor-.és lisztmentes finomság receptjét hozom. Kicsi Gesztenye Facebook oldalán olvastam a diós-banános zabkenyérről, és gyorsan el is készítettem, mert nagyon megtetszett. A végeredményben pedig nem csalódtam, nagyon finom


Hozzávalók (közepes őzgerincformához):

3 érett banán villával összenyomkodva
1 nagyobb marék dió
2 tojás
5 dkg zabpehely
1/2 csomag sütőpor
ízlés szerint: fahéj, szerecsendió, natúr kakaópor (én csak fahéjat tettem bele)
kb. 1 dl víz

Megjegyzés: ha érett banánnal készítjük, elég édes lesz (nekünk legalábbis pont jó volt), viszont akinek nem elég, tehet bele mézet vagy bármilyen cukorhelyettesítőt (sztívia, eritrit...)

Elkészítés:

A banánt villával összenyomkodjuk, a diót apró darabokra vágjuk (de használhatunk darált diót is) majd az összes hozzávalót összekeverjük egy tálban. Akkor jó az állaga, ha sűrű, de még éppen folyik egy kicsit. Őzgerinc formában (én most egy kisebb formát választottam) 170°C-on 30-35 percig sütjük. Magában is nagyon finom, de lehet turbózni, lekvárral, gyümölccsel, joghurttal, bármivel, amihez kedvünk van.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése