2016. június 6., hétfő

Skót palacsinta

Skót palacsinta
Rachel Allen A család kedvencei című könyvében találtam a receptet, és nem volt kérdés, hogy elkészítem-e, mert nálunk mindenki nagyon szereti a palacsintákat. Mivel végtelenül egyszerű az elkészítése, így 15 perc alatt összedobtam, és meg is sütöttem a mini palacsintákat. A végeredményben pedig nem csalódtunk, mivel nagyon finom, könnyed palacsintákat kaptunk, amik nekem igazából teljesen olyanok voltak, mint az amerikai palacsinta, amit szintén nagyon szeretünk. Maga a  tészta nem túl édes, viszont lekvárral, mogyorókémmel, tejszínhabbal vagy mézzel fogyasztva tökéletes. 

Hozzávalók (12 darabhoz):

10 dkg liszt
1 tk sütőpor
1 tojás
125 ml tej
2,5 dkg cukor
1 csipet só

Olaj a sütéshez

Elkészítés:

A lisztet és a sütőport egy tálba szitáljuk, hozzájuk a tojást, a cukrot és a sót, majd a tejet folyamatosan hozzáöntjük, és csomómentesre keverjük. A palacsintasütőt kikenjük olajjal (ezt minden palacsinta előtt érdemes megtenni), és egy evőkanál masszát a serpenyő közepébe csorgatunk, ami magától szépen elterül. Amikor apró buborékok jelennek meg, akkor pár másodperc után (így biztosan nem marad nyers a közepe) már meg is fordíthatjuk és a másik oldalát is világosra sütjük. Lekvárral, mogyorókrémmel, mézzel vagy csak úgy simán magában is nagyon finom.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése